dinsdag 9 november 2010

Eerste opzet carbon fusee

Ik heb toch besloten om verder te gaan met het idee om de fusee en as van carbon te maken. Voor mijn huidige gestroomlijnde tweewieler heb ik een complete voorvork van carbon gemaakt en die is nog steeds heel. Op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in mijn lamineer kunsten dan in mijn materiaalkennis en rekenvaardigheid welke ik nodig heb om metalen onderdelen te optimaliseren. Hieronder twee plaatjes.Fusee met as en ball joints         Fusee met as en ball joints 2

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jeroen,

    Ziet er goed uit, hou er wel rekening mee dat op de bestuurde voorwielen in de bochten heel veel krachten komen te staan.

    Dus gebruik niet te weinig materiaal.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jan,

    Zoals ik al aangaf is dit een eerste opzet. Zoals ik het nu voor mij zie zal de as bijna massief worden en wordt het staande deel een hoek profiel. Zodat het allemaal een stuk stijver wordt. Op het moment ben ik nog erg druk met m'n studie. Ik hoop dat ik in Februari weer wat tijd heb om wat te tekenen aan de fiets.

    Groeten,
    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen